ورلد بوک وبلاگی با مطالب جالب و کاربردی برای زندگی بهتر

ورلد بوک وبلاگی با مطالب جالب و کاربردی برای زندگی بهتر

امام علی(ع) : آدم عاقل کسی است که حتی یک نَفَس از عُمر خود را در چیزی که برایش سودی ندارد به هَدَر نمی دهد.هر روزی که بگذرد قسمتی از وجود تو را با خود میبرد

معرفی سایت ها و کانال های فضای مجازی جهت پاسخگویی به سوالات شرعی، احکام، سوالات دینی و پاسخگویی به شبهات

1- مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی (پاسخگویی به سوالات شرعی و دینی و احکام )

- نشانی آیدی تلگرامی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی  pasokhgoo1

- ارسال سوالات از طریق "اپلیکیشن پاسخگو "👇👇👇

https://cafebazaar.ir/app/ir.pasokhgoo.app

- ارسال سوالات از طریق  "وب پاسخگو"👇👇👇

https://my.pasokhgoo.ir

-  شماره پاسخگویی تلفنی :  096400

- نشانی سایت مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی www.soalcity.ir

----------------------------------------------------------------

2- پایگاه تخصصی فقه و احکام (پاسخگویی تخصصی به سوالات شرعی و احکام)

- نشانی سایت پایگاه تخصصی فقه و احکام  www.askahkam.ir

- لینک کانال تلگرامی پایگاه تخصصی فقه و احکام  t.me/ask_ahkam

- لینک کانال ایتا پایگاه تخصصی فقه و احکام  eitaa.com/ask_ahkam

- لینک کانال سروش پایگاه تخصصی فقه و احکام Sapp.ir/ask_ahkam آیدی همه کانال ها هست ask_ahkam@

-----------------------------------------------------------------

3- سایت پاسخگویی به سوالات و شبهات (پاسخگویی به شبهات اعتقادی و دینی و...)

بسیار سایت خوبیه که جواب خیلی از سوالات و شبهات را به خوبی داده و شما سوال و شبهه ای داشته باشید می توانید بپرسید. صفحه پایین سایت آدرس شبکه های اجتماعی سایت هم هست مثل اینستاگرام، فیسبوک، تلــــــگرام و ایتا و...

- نشانی سایت پاسخگویی به شبهات  https://www.x-shobhe.com

- تماس با مای سایت برای ارسال سوال و شبهه

https://www.x-shobhe.com/comment.php

---------------------------------------------------------------------------

4- موتور جستجوی پرسش و پاسخ دینی امین سرچ به نشانی زیر

http://aminsearch.com

که شامل:

- ارائه اطلاعـات صحیـح بر پایه اتصـال به دفاتر مراجع و از مراکـز معتبر

- جامعیت در رسـاله ها و تعـداد و تنـوع پرسـش و پاسخ هـا

- تشخیص هوشمند اصطلاحـات و توضیـح مفاهیـم تخصصی دینـی و فقهـی در متن

--------------------------------------------------------------------

5- پایگاه اطلاع رسانی شیعه سرچ shiasearch به نشانی زیر

http://www.shiasearch.com

شیعه سرچ - پایگاه های شیعه - سایت های شیعه - جستجو گر شیعی - راهنمای پایگاه های ( سایت ها) شیعه - اهل البیت، معصومین، عقائد شیعه، مهدویت، حدیث، قرآن، تاریخ، کودک، جوان، زنان، تلفن همراه، نرم افزار، کتاب مقاله، بانک صوت و فیلم

------------------------------------------------------------------

6- پایگاه جامع قرآن کریم انهار به نشانی زیر

https://quran.anhar.ir

شامل متن و ترجمه، خواص و فضیلت سوره ها، تفاسیر مختلف (تفسیر المیزان، تفسیر نمونه، تفسیر نور) و ترتیل قاریان مختلف قرآن کریم

-----------------------------------------------------------

7- سایت نیکو و نیکان به نشانی زیر

http://nikoonikan.com

درس زندگی برای کودک و نوجوان که شامل بازی ها هم می شود. تربیت کودک و نوجوان

--------------------------------------------------------

پی نوشت:

توصیه میکنم حتما سایتها و کانال ها و اپلیکیشن های گفته شده در اینجا را به دیگران ارسال و فوروارد کنید تا در ثوابش شریک شوید که باقیات الصالحات و صدقه جاریه هست. هر کسی که  به واسطه شما از این سایتها و کانال ها و اپلیکیشن ها استفاده کرد شما در ثوابش شریک هستید و برای شما ثواب نوشته می شود.

 

«اللّٰهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ الْأَمْنَ وَالْإِيمانَ، وَالتَّصْدِيقَ بِنَبِيِّكَ، وَالْعافِيَةَ مِنْ جَمِيعِ الْبَلاءِ، وَالشُّكْرَ عَلَى الْعافِيَةِ، وَالْغِنَىٰ عَنْ شِرَارِ النَّاسِ.

خدایا! از تو درخواست می کنم امنیت و ایمان به تو را، تصدیق نمودن و باور به پیامبرت را، و عافیت از همه بلاها، و شکرگزاری در برابر عافیت، و بی نیازی از مخلوقات بَدَت را (مرا از مردم بد و آزاررسان بی نیاز کن).»

 

---------------------------------------

يَا مَنْ يَقْبَلُ الْيَسِيرَ وَ يَعْفُو عَنِ الْكَثِيرِ، اِقْبَلْ مِنِّي الْيَسِيرَ وَ اعْفُ عَنِّي الْكَثِيرَ إِنَّكَ أَنْتَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ‏

اى خداوندى كه عمل اندک را مى‌پذیرى و از گناه بسیار مى‌گذرى، عمل نیکِ اندكم را بپذیر و گناه بسیارم را ببخش، همانا كه تو آمرزنده و مهربان هستى

----------------------------------------------

يا مَنْ لَهُ الدُّنيا وَالآخِرَةُ إرْحَمْ مَن لَيْسَ لَهُ الدُّنيا وَ الآخِرَةُ 

اى كه دنيا و آخرت از اوست، رحم كن به كسى كه نه دنيا دارد نه آخرت 

 

 

 

https://s6.uupload.ir/files/doa13_asqm.jpg

 

 

https://s2.uupload.ir/files/herze_emam_javad_rped.jpg

 

#پاسخگویی به سوالات شرعی

#پاسخگویی به شبهات

#پاسخگویی به سوالات دینی و اعتقادی

#پاسخگویی به احکام و مسائل شرعی

#شماره تلفن پاسخگویی به سوالات شرعی

اصابت ۵ موشک از ۷ موشک ایران یعنی نابودی قوی‌ترین سامانه دفاعی دنیا

 

- دیپلمات پیشین رژیم صهیونیستی تأکید کرد: بازدارندگی اسرائیل که با حمله حماس در 7 اکتبر آسیب جدی خورده بود؛ با حمله 14‌ آوریل ایران از بین رفت.
آلون پینکاس، کنسول پیشین اسرائیل در نیویورک و سفیر اسبق اسرائیل در ترکیه، در روزنامه‌ هاآرتص نوشت: اسرائیل و ایران دیگر به وضعیت پیشین خود، «جنگ در سایه»، باز نخواهند گشت زیرا مؤلفه‌های اساسی که «نبرد پنهان» میان دو طرف را تعریف می‌کرد، در دو هفته اخیر لطمه خورد.
- اگر مفهوم بازدارندگی اسرائیل در جریان حمله حماس به اسرائیل در هفتم اکتبر به طور کامل از دست نرفت، این واژه قطعاً اعتبار خود را در شب حمله ایران به اسرائیل از دست داد.
گرچه نتانیاهو سال‌ها ایران را تهدید اصلی برای امنیت ملی اسرائیل، و ظرفیت نظامی بالقوه برنامه هسته‌ای ایران را خطر حیاتی برای تمدن بشری توصیف می‌کرد، اما او هرگز به خود زحمت نداد تا یک راهبرد منظم و چند بعدی برای مقابله با این تهدیدات تنظیم کند.
- نتانیاهو با تشویق ترامپ به خروج از برجام و مخالفت با تلاش‌های بایدن برای احیای آن، تهدید هسته‌ای ایران را که خطری برای جهان بود، «اسرائیلی‌سازی» کرد؛ امری که در نتیجه آن ایرانِ امروز به آستانه هسته‎‌ای رسیده و ابعاد این نزاع را پیچیده‌تر کرده است.

در همین حال خبرگزاری اسپوتنیک در تحلیلی خاطر نشان کرد: گستردگی اقدام ایران، اسرائیل را واداشت تا فناوری‌های ضدموشکی خود و آمریکا در سراسر منطقه را رو کند؛ ایران، حالا نقشه کاملی از سیستم دفاع موشکی اسرائیل در اختیار دارد. 
- این شروع یک بازی جدید است که دو موضوع در آن روشن است؛ اسرائیل از حمایت سامانه دفاعی آمریکا، انگلیس، فرانسه و اردن و اخطار ۷۲ ساعته برخوردار بود، حال آنکه ایران اهداف خود را به تأسیسات نظامی خاصی محدود کرد .
ایران نشان داد که علیه اسرائیل اقدام خواهد کرد و می‌تواند این کار را به‌طور مؤثر و هوشمندانه به اهدافی مجهز به بهترین رادارها و بهترین سیستم دفاع هوائی جهان انجام دهد؛
- ایران از هفت موشک برای هدف قرار دادن مواضع مشخص شده استفاده کرد و با پنج موشک آن را مورد اصابت قرار داد؛ بنابراین در این عملیات پنج یا هفت موشک به بهترین منطقه دفاع شده و بهترین دفاع هوائی جهان اصابت کرد. 
- آیا عجیب نیست که آمریکا، انگلیس و فرانسه در یک عملیات نظامی شرکت کردند؟ بار بعد آنها اخطار ۷۲ ساعته دریافت نخواهند کرد؛ اگر حمله واقعی صورت گیرد فرصتی به این سه داده نخواهد شد؛ آن‌وقت، اسرائیل به شدت آسیب می بیند.

 

 

محمد ایمانی

 

نقل شده از کانال تلگرامی محمد ایمانی به نشانی MANImohamad51@

 

 

 

#ایران

#اسرائیل

#حمله_ایران_به_اسرائیل

#وعده_صادق

#قوی_ترین_سامانه_دفاعی_دنیا

#رژیم_صهیونیستی

#نتانیاهو

#محمد_ایمانی

#کانال_تلگرام_محمد_ایمانی

 

 

 

 

 

 

اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِیَهَ وَ النَّصْر

خدایا بر محمد و آلش درود فرست و در فرج و عافیت و پیروزی ولیّت سرعت ببخش.

بی‌بی‌سی: حمله بی‌سابقه ایران
از نظر نظامی- اطلاعاتی پُراهمیت است

 

«تحقیقات بی‌بی‌سی فارسی خسارت‌های حمله ایران به پایگاه نواتیم اسرائیل را تأیید می‌کند».


- وبسایت بی‌بی‌سی نوشت: مقامات نظامی ایران می‌گویند حمله به اسرائیل را محدود نگه داشتند و اهداف حمله پایگاه‌های نظامی بوده‌اند، نه «مراکز جمعیتی و اقتصادی»..
- ایران با ۱۷۰ پهپاد، ۱۲۰ موشک بالستیک و ۳۰ موشک کروز به اسرائیل و در سه بخش حمله کرد: ابتدا پرتاب پهپادهای انتحاری، سپس موشک‌های کروز و در آخر، موشک‌های بالستیک. صداوسیما، تصاویری از پهپادهای شاهد-۱۳۶، موشک‌های کروز پاوه و موشک‌های بالستیک عماد-۳ را نشان داد. رسانه‌های دیگر، از موشک‌های خیبر شکن و قدر نیز نام بردند.
پایگاه هوائی نواتیم، حمله به یکی از پایگاه‌های اصلی اسرائیل است؛ در ۲۰ کیلومتری مرکز هسته‌ای دیمونا، و حمله به آن می‌تواند حامل پیامی تهدیدآمیز باشد. برخی از تحلیلگران نظامی چون عمر آشور، پروفسور مطالعات امنیتی- نظامی انستیتو  دوحه، حمله ایران را هم از نظر نظامی و هم اطلاعاتی پراهمیت خوانده اند.
- اهداف حمله ایران نشان می‌دهد، جدای از توانایی‌های موشکی که همواره غرب از آن نگران بوده و در جریان برجام سعی کرد با قطعنامه ۲۲۳۱ آن را مهار کند، ایران شمال و تقریبا جنوب اسرائیل را هدف قرار داد.
گستردگی حمله ایران حاوی این پیام است که به هر نقطه‌ای از اسرائیل دسترسی دارد. این تعداد پهپاد و مسافت طی شده، در حملات پهپادی «بی‌سابقه» بوده است.
- پایگاه نواتیم کانون اصلی بحث‌ها درباره حمله بوده و در تصاویر ماهواره‌ای تغییرات آن مشهود است. طبق تصاویر ماهواره‌ای، دست‌کم در چهار نقطه از پایگاه نواتیم تغییراتی دیده می‌شود.
پایگاه نواتیم پنج باند بزرگ پرواز در دو بخش شمالی و جنوبی دارد و محل مورد اشاره در باند جنوبی است. در تصاویر ۱۲‌ آوریل، در باند جنوبی پایگاه که آشیانه هواپیماهاست، هیچ تغییری دیده نمی‌شود. اما پس از حمله ایران، لکه بزرگی بر روی همان باند قابل شناسایی است که تقریبا تمام عرض ۲۳ متری آن را تقریباً پوشانده است
- به گزارش آسوشیتدپرس، در حمله ایران، بخشی از باند پرواز پایگاه هوائی نواتیم آسیب دیده است. ایران می‌گوید نواتیم، پایگاه جنگنده‌های اف-۳۵ رادار‌گریز اسرائیل است که در حمله به ساختمان کنسولگری در دمشق شرکت داشتند.
عمر آشور، پژوهشگر ارشد نظامی می‌گوید اینکه «ایران از نظر اطلاعاتی، درباره مبدا حمله اشراف داشته، موضوع حائز اهمیتی است.» یکی دیگر از نقاطی که اصلی‌ترین خسارت ایران به زیرساخت‌های اسرائیلی  را نشان می دهد، گودالی در کنار دیوار یک ساختمان تازه‌ساخت در نزدیکی باندهای شمالی پایگاه است.
- با اینکه اسرائیل خود را در مهار موشک‌ها پیروز دانسته، اما موشک‌ها از لایه‌های پدافند هوائی عبور کرده‌اند. دست‌کم دو نقطه دیگر از پایگاه نواتیم شناسایی شده که دگرگونی‌های قابل ملاحظه‌ای در آن دیده می‌شود.
ازدحام پهپادها و سایر مهمات هوایی، حواس دفاع هوائی چندلایه  اسرائیل را منحرف کرد و به چند موشک بالستیک اجازه نفوذ و اصابت به اهداف خود را داد. به گفته اسکات ریتر، بازرس سابق تسلیحات سازمان ملل، «۵ تا ۷ موشک به نواتیم اصابت کرده» است. شبکه ای‌بی‌سی هم نوشت که ۵ موشک به پایگاه نواتیم اصابت کرده است.
- پایگاه مخفی اطلاعاتی هرمون هم در بلندی‌های جولان، در نزدیکی مرز سوریه و عراق قرار دارد. واحد ۸۲۰۰، که مهم‌ترین یگان اطلاعات نظامی اسرائیل است و مسئولیت شنود الکترونیک را برعهده‌ دارد در این پایگاه مستقر است.
ارتش اسرائیل می‌گوید این واحد بزرگ‌ترین یگان اطلاعات نظامی و «واحد اصلی گردآوری اطلاعات» است. سپاه پاسداران می‌گوید پایگاه هرمون در جمع‌آوری اطلاعات برای حمله به کنسولگری نقش داشته و به همین دلیل هدف حمله بوده است. پایگاه هوائی رامون هم در این عملیات هدف قرار گرفته است.

 

 

محمد ایمانی

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی محمد ایمانی به نشانی IMANImohamad51@

 

 

 

#بی_بی_سی

#حمله_ایران_به_اسرائیل

#پایگاه_هوایی_نواتیم

#عمر_آشور

#آسوشیتدپرس

#پایگاه_مخفی_اطلاعاتی_هرمون

#بلندی_های_جولان

#پایگاه_هوایی_رامون

#محمد_ایمانی

#کانال_تلگرام_محمد_ایمانی

 

 

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلی جَمیعِ الاَنْبیاءِ وَ الْمُرْسَلِینَ وَ عَجِّل فَرَجَهُم

هر چه زمان می‌گذرد، به حرفی که چند ماه پیش زدم، بیشتر و بیشتر پی می‌برم، به اینکه آینده فلسطین از آن شیعیان امیرالمومنین و منتظران مهدی از جنس مردم ایران‌زمین است. دلیل این نیست که ما داریم به مردم فلسطین کمک می‌کنیم، دلیل اصلی شاید این است که ما شیعیان تنها کسانی هستیم که در این جهان در حال کمک به مردم فلسطین بوده و برای آن‌ها هزینه کرده، خون داده و سال‌ها تحریم و محاصره را به جان خریده‌ایم. یادم می‌آید یاسر عرفات همیشه می‌گفت قضیه فلسطین، یک قضیه یا همان موضوع عربی است و اسلامی نیست، یعنی اینکه کشورهای غیرِ عرب نباید در آن مداخله کنند و به همین دلیل هم پس از شروع جنگ صدام معدوم علیه ایران، به سمت صدام رفت، چرا که برایش عرب بودن مهمتر از مسلمان بودن بود.

 

- امروز اما داستان متفاوت است، انقلاب سید روح الله خمینی ثابت کرد که مساله فلسطین، مساله اول جهان اسلام است و امروز این شیعیان هستند که در صف اول مبارزه ایستاده و پا به پای برادران و هم‌رزمان اهل سنت خود در غزه و کرانه باختری خون می‌دهند و در حال جنگی شدید و سخت در همه عرصه‌ها، نه تنها با دشمن عبری، که با دشمنان عربی و غربی هستند. مردم فلسطین، تحصیل‌ کرده و بادانش هستند و بسیاری از آن‌ها مومن به دین خدا، کتاب خدا و سنت رسول‌الله (ص) هستند. بنابراین با همان ایمان خود، با سواد و درک خود در حال قضاوت هستند، اردن و مصرِ عربیِ همسایه، سعودی و امارات سنی و عربِ کمی آن‌طرف‌تر و دیگر کشورهای اسلامیِ اهل سنت مانند ترکیه را می‌بینند و قضاوت می‌کنند.

- کسی نمی‌تواند به آن‌ها خرده بگیرد؛ همین سه دهه پیش بسیاری از رهبران حماس حاضر نبودند غذای شیعیان را بخورند و می‌توانید بروید و از آن‌هایی که با این رهبران تماس داشتند، از نزدیک صحبت کنید تا به شما بگویند که داستان از چه قرار است، اما فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر آزادی قدس شریف و ریشه‌کن کردن غده سرطانی اسراییل و باور داشتن به «فلسطینی‌ها» به عنوان تنها کسانی که لیاقت و شایستگی آزادی خاک اشغالی خود را دارند باعث شد تا با ممارست و کار شبانه‌روزی بالاخره همه نه تنها بر یک سفره بنشینند و در یک صف نماز بخوانند، بلکه در یک سنگر خونشان برای یک هدف که آزادی قدس شریف باشد، به زمین ریخته شود.

 

- در این مسیر و برای این هدف، ما عزیزان بسیاری را تقدیم کرده‌ایم؛ اگر سردارانی و بزرگانی که در جبهه ما برای آزادی قدس شریف به شهادت رسیدند به اندازه فلسطینی‌ها نباشد، کمتر از آن‌ها نیست. این را مردم فلسطین امروز می‌بینند؛ آن‌ها می‌بینند که یمنِ جنگ‌زده‌ی در محاصره که نان خوردن ندارند راه را بر کشتی‌های صهیونیست‌ها می‌بندند، اما ترکیه‌ای‌ که مدعی حمایت از فلسطین است و رهبرانش را در آغوش می‌کشد بیشترین تجارت را با رژیم اشغالگر دارد! آن‌ها می‌بینند که رزمندگان عراقی باوجود در خطر ترور بودن و شهادت اهداف امریکایی و اسرائیلی را هدف قرار می‌دهند، اما سعودی‌ها و اماراتی‌ها به مسیری برای رسیدن کمک و مواد غذایی برای دشمن تبدیل شده‌اند!!

- آن‌ها می‌بینند که شرکت‌های حمل و نقل مصری کالا را از امارات به عربستان و از آنجا به اردن می‌برد تا به صهیونیست‌ها تحویل بدهند، اما ایران کشتی صهیونیست‌ها را توقیف می‌کند و سردارانش که برای کمک به مردم غزه در دمشق حضور دارند، دستجمعی به شهادت می‌رسند! آن‌ها می‌بینند که سران عرب حتی یک بیانیه محکم در محکومیت جنایت صهیونیست‌ها صادر نکرده و سفرای این رژیم را اخراج نکرده‌اند، حتی پروازهای خود به تل‌آویو را هم قطع نکرده‌اند، ولی روزانه رزمندگان حزب‌الله یکی یکی در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت می‌رسند. آن‌ها می‌بینند که ایران زبان گویا و دیپلماتیک فلسطین در جهان شده، اما سرکرده‌های رژیم صهیونیستی به کشورهای عربی و اسلامی رفت و آمد می‌کنند!!

- اما نکته مهم‌تر آنکه، این ایران بود که مقاومت فلسطین را مسلح کرد، آموزش داد، حمایت کرد و امروز این ایران است که جرأت می‌کند و صدها موشک و پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده و دشمن را خوار و خفیف می‌کند؛ این را مردم فلسطین و شهروندان آواره آن در سراسر جهان می‌بینند، ملت‌های مسلمان همه شاهد هستند و همه جهانیان به این قضیه اعتراف می‌کنند. بنابراین آن‌هایی که به مردم فلسطین بابت متمایل شدن به کسانی که با ایمان به خدا، ایمان به وعده الهی و قرار دادن جان در کف دستشان به کمکشان آمده، طعنه و کنایه می‌زنند که شما شیعه شده‌اید، ناشی از کم‌کاری و بی‌عرضگی خودشان است. حالا آینده خواهیم دید چه اتفاقی خواهد افتاد و جهان خواهد دید که مردم فلسطین چه مسیری را در پیش خواهند گرفت.

 

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی اخبار سوریه به نشانی SyrianKhabar@

 

 

 

#فلسطین

#شیعیان_امیر_المومنین

#منتظران_مهدی

#آینده_فلسطین

#فرمان_تاریخی_امام_خمینی

#رژیم_صهیونیستی

#رژیم_اسرائیل

#جهان_اسلام

#اخبار_سوریه

#کانال_تلگرام_اخبار_سوریه

 

 

 

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّل فَرَجَهُم وَالعَن اَعدائَهُم اَجمَعین

 ایران سهمش را از کره خاکی می‌خواهد

 

- حیرت زدگی و تعجب غربی‌ها از قدرت پهپادی ایران هرچند مربوط به امروز دیروز نیست و آنها در جنگ ناتو علیه روسیه کاربرد عالی آن را به چشم دیده بودند ما همیشه فکر می‌کردند که ضعف ناتوانی پدافند ناتو در اوکراین عامل موفقیت پهپادهای ایرانی است و اگر یک پدافند قدرتمند و قوی در اوکراین وجود داشته باشد هیچ یک از این پهپادها نمی‌توانند به اهداف خود اصابت کنند. ولی آنچه در عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی و عبارت بسیار بهتر علیه غرب و همه تکنولوژی آنها صورت گرفت ثابت کرد که اگر بخواهند در اوکراین هم مانند سرزمین‌های اشغالی با پهپادهای ایرانی مقابله کنند باید هر شب بیش از یک میلیارد دلار فقط برای زدن این پهپادها هزینه کنند.

- سرگشتگی و شگفت‌زدگی غربی‌ها بیش از آنکه ناشی از قدرت پهپادی ایران باشد ناشی از این است که چگونه ایرانی که ۴۰ سال تحریم بود، تحت فشار قرار داشت، نمی‌توانست نفت بفروشد و هر روز توطئه و جنجالی علیه ملت دولت و نیروهای مسلح‌اش صورت می‌گرفت توانسته به این تکنولوژی دست پیدا کند که تمام داشته‌های غرب را به چالش بکشد در حالی که هنوز هم از تسلیحات پیشرفته و به روز خود برای حضور در میدان استفاده نکرد است. آنها جرات نمی‌کنند به صراحت و به شفافیت به این موضوع اشاره کنند چرا که باعث می‌شود افکار عمومی غرب از دولت‌هایشان بپرسند وقتی تحریم اثر ندارد و وقتی نتیجه تحریم می‌شود چنین پیشرفت‌هایی چرا باید به سراغ این گزینه رفت در حالی که نتیجه معکوس دارد.

- تبلیغات و پروپاگاندای صهیونیست‌ها در مورد قدرت نظامی و جنگی و اینکه ارتش آنها یکی از برترین ارتش‌های جهان است و به دلیل قدرت تکنولوژی و برتری نظامی که آنها نسبت به کشورهای دیگر دارند هیچ طرفی جرأت حمله و مقابله با ارتش این رژیم را ندارد، باعث شده تا بسیاری از رسانه‌ها در سطح جهان بیش از پیش به عملیات تنبیهی ایران بپردازند و تلاش کنند تا ابعاد مختلف و ناگفته آن را مورد تحلیل و ارزیابی قرار دهند. البته مهمتر از این مسئله این بود که با وجود مشارکت مهم‌ترین و اصلی‌ترین قدرت‌های عضو ناتو یعنی آمریکا، انگلیس و فرانسه و مشارکت ۶ کشور دیگر برای مقابله با عملیات ایران چگونه آنها در برابر کار بزرگ و تاریخی نیروهای مسلح به سپاه پاسداران ایران ناکام مانده و شکست خوردند. البته برخی از طرف‌ها مانند تایوان، کره جنوبی و ژاپن که به صورت مستقیم با چین به عنوان یکی از متحدان ایران درگیر هستند و شنیدند که آنها ۱۵ هزار پهپاد انتحاری به ایران سفارش دادند از همه بیشتر ترسیده و واهمه دارند.

- نکته بسیار مهم که در این گزارش به آن اشاره شد این بود که ایران با تولید تسلیحات ارزان قیمت و وارد کردن آن به میدان نبرد در حال مدیریت اقتصادی میدان جنگ است. موضوعی که در طول سال‌های گذشته ما بارها به آن اشاره کرده بودیم که ایران ارزان جنگیدن را در پیش گرفته و با تولید تسلیحات بومی خود به مقابله با تسلیحات بسیار گران قیمت و هزینه‌بر غرب رفته است. نکته مهمی که اینجا وجود دارد این است که ایران توانسته همان تاکتیکی که قرار بود غرب علیه کشور ما را به کار بگیرد را علیه خودشان به کار بگیرد. در طول سه دهه گذشته غربی‌ها با فروش گسترده تسلیحات پیشرفته به کشورهای عرب منطقه از جمله جنگنده‌ها و سامانه‌های پدافندی و راداری، تلاش کردند تا ایران را وارد یک رقابت تسلیحاتی کنند درست مانند همان بلایی که سر شوروی درآوردند و باعث شد تا شوروی به لحاظ اقتصادی دچار ورشکستگی شده و عملاً از هم فرو بپاشد.

- با این حال این ایران بود که با هوشیاری و ذکاوت نه تنها وارد رقابت تسلیحاتی با کشورهای منطقه نشد و در بازی طراحی شده و دام پهن شده توسط اتاق‌های فکر و اندیشکده‌های غربی نشد، بلکه در یک برنامه بلند مدت ۳۰ ساله توانست تسلیحاتی را تولید کند که در طول یک دهه گذشته در چند جبهه با کمترین هزینه برای خودی، بیشترین تلفات و هزینه را از دشمن گرفته است. به عنوان مثال ایران در عراق و سوریه فقط ۱۶ میلیارد دلار هزینه نظامی داشت در حالی که حامیان تروریست‌ها، داعش و القاعده بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار جهت نابودی این دو کشور هزینه کردند؛ یا در یمن در حالی که کل کمک‌های تسلیحاتی ایران به یمن ر طول ۸ سال جنگ به میلیارد دلار هم نمی‌رسید، محور سعودی اماراتی بیش از ۷۰۰ میلیارد دلار در یمن هزینه کردند عملاً همین هزینه‌های هنگفت بود که کمر اقتصاد سعودی و امارات را شکست هرچند آنها به روی خودشان نمی‌آورند و باعث شد تا ناچار شوند به این جنگ بیهوده و فرسایشی پایان دهند.

 

 

- اما سومین نقطه روسیه بود که با حضور تسلیحات ارزان قیمت ایرانی یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین چالش‌های پیش روی غرب شکل گرفت. روس‌ها با قیمت فقط ۴۰۰ میلیون دلار ۲۰۰۰ پهپاد انتحاری از ایران خریداری کردند و با آن نه تنها بر سامانه‌های پدافندی ناتو در اوکراین غلبه یافتند، بلکه هزینه‌های هنگفت و غیر قابل جبرانی هم بر پدافندها و زیرساخت‌های نظامی و اقتصادی ناتو در اوکراین تحمیل کردند. علاوه بر این متحدان ایران در طول سال‌های گذشته با همین پهپادهای ارزانقیمت خود صدها بار به مواضع و پایگاه‌های غیرقانونی ارتش تروریستی آمریکا در عراق و سوریه حمله کرده و خسارت‌های سنگینی به آمریکایی‌ها وارد آوردند در حالی که در اقدامات تلافی‌جویانه ایران که هیچ‌وقت رسانه‌ای نشد، بیش از ۳۰ بار پهپادهای ایران اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده و منهدم کردند و سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی نفهمیدند و مقامات این رژیم نیز زبان در کام گرفته و هیچ نگفتند.

- البته این فقط صرف پهپادها نیستند، بلکه در حوزه موشک و سامانه پدافندی نیز ایران به همین طریق عمل کرده است. پیشرفته‌ترین موشک‌های ایران که هایپرسونیک‌های فتاح باشد تنها ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار دلار هزینه تولید دارند در حالی که نمونه مشابه خارجی آن اگر وجود داشته باشد کمتر از ۱۰ میلیون دلار عرضه نخواهد شد. اما این موشک ارزانقیمت و راهبردی، هیچ نوشدارویی ندارد و وقتی شلیک شد، برای رهگیری و انهدامش باید بیش از ۱۰ تیر موشک پدافندی که هر کدام ۳ تا ۴ میلیون دلار قیمت دارند شلیک شود که البته هیچ کدام هم قدرت رهگیری آن را ندارند و در نهایت به هدف خواهد نشست.

- در پایان باید این نکته را یادآور شد که ترس و هراس غرب از قدرت نظامی و اقتدار تکنولوژیک ایران تازه شروع شده و آنها آرام آرام در حال هضم یک قدرت نوظهور در عرصه بین‌الملل هستند و می‌دانند که ایران نیامده تا صرفاً از خودش دفاع کند، بلکه سهمش را از این کره خاکی می‌خواهد و آن را اگر با مذاکره و روی خوش نگیرد، با پس گردنی و قدرت نظامی خواهد گرفت. ایران در طول ربع قرن گذشته و شاید از زمان انقلاب تا امروز در هیچ جنگی شکست نخورده و در تمام نبردها با در پیش گرفتن سیاست صبر و حوصله و بهره گرفتن از قدرت مردم پیروز شده است. تقلا و دست و پا زدن‌های آمریکا، صهیونیسم و جریان‌های عرب وابسته به انگلیس برای زمین زدن ایران دیگر نتیجه نخواهد داد و این ققنوس جوان، زیبا و افسانه‌ای از خاکستر ۲۰۰ سال تحقیر و تحمیق و غارت و چپاول به پا خاسته و می‌خواهد مرزهایش را دوباره احیا کند و در این زمینه با هیچ طرفی شوخی ندارد.

 

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی اخبار سوریه به نشانی SyrianKhabar@

 

 

 

#ایران

#اسرائیل

#حمله_ایران_به_اسرائیل

#وعده_صادق

#قدرت_پهپادی_ایران

#ناتو

#روسیه

#تنبیه_رژیم_صهیونیستی

#اخبار_سوریه

#کانال_تلگرام_اخبار_سوریه

 

 

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ السِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ

خداوندا به مقدار علمِ بی پایانت بر فاطمه و پدرش و شوهرش و فرزندانش و رازی که در او قرار داده شده، صلوات و درود بفرست

پیچیدگی تدبیر ایران، دردناک‌تر از اصابت موشک

 

جمهوری اسلامی ایران می توانست:

 

- به جای ۴۰۰ صد موشک و پهپاد، ۴۰۰۰ فروند موشک و پهپاد شلیک کند؛
- به جای تسلیحات متوسط، از موشک ها و پهپاد های فوق مدرن استفاده کند؛
- به جای چند ساعت عملیات، ظرف چند دقیقه ضربه بزند؛
- به جای خبر دادن و همه را حساس کردن، غفلتا و دفعتا بزند؛
- به جای پایگاه های مهم نظامی اسرائیل، تل آویو و حیفا و دیمونا را در هم بکوبد؛
- و به جای این که از فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری شلیک کند، عملیات را به متحدانش بسپارد.

 

اما ایران، غریب ترین، نامتعارف ترین، پیچیده ترین، دشوارترین، و در عین حال تاثیر گذار ترین کار را با حداقل توانمندی هایش انجام داد.
ایران می توانست مُشت خود را در همین ضربه اول باز کند و فقط برای یک بار، درد را به اسرائیل بچشاند. اما این ضربه هر قدر عمیق، تمام می شد و دشمن به آسودگی پس از دریافت ضربه می رسید.
ایران، مُشت خود را باز نکرد و دشمن را در هراس و خماری عمیق فرو برد. دشمن هم درد کشید، تحقیر شد و هیبتش فرو ریخت، و هم نمی داند  نیش و نشتری که نوک آن بر پیکرش نشست، تا کجا و چقدر می تواند عمق پیدا بکند.
شمشیر هیبت و هراس افکنی ایران، همچنان بالای سر اسرائیل خواهد ماند و این، کُشنده تر است. این ابهام راهبردی در حالی است که تازه، دست ایران برای زدن ضربات مستقیم باز شده است.

اینها که گفته شد، شاید تحلیلی ابتدایی و ناقص، از بیانات هفته پیش رهبر انقلاب، در دیدار جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح است:

"به‌ لطف خداوند نیروهای مسلح در قضایای اخیر، چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار خود و همچنین یک چهره ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند و ظهور قدرت اراده ملت ایران در عرصه بین‌المللی را به اثبات رساندند.


- دستاوردهای اخیر نیروهای مسلح موجب ایجاد احساس شکوه و عظمت درباره ایران اسلامی در چشم جهانیان و ناظران جهانی شده است.
- موضوعِ تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده -که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده- موضوع دست دوم و فرعی است؛
- موضوع اصلی، ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است، که ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است.
- حوادث گوناگون، با هزینه و دستاورد همراه هستند و مهم آن است که با تدبیر، از هزینه‌ها کاسته و بر دستاوردها افزوده شود و این کاری است که نیروهای مسلح در حوادث اخیر به خوبی انجام دادند".

 

 

محمد ایمانی 

 

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی روشنگری به نشانی Roshangari_ir@

 

 

 

#ایران

#اسرائیل

#حمله_ایران_به_اسرائیل

#پهپاد

#موشک

#تل_آویو

#دیمونا

#محمد_ایمانی

#کانال_روشنگری

 

 

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا صَلَّیتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

اَللهُمَّ بَارِک عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا بَارَکتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

خداوندا بر محمد و آل محمد درود فرست، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم درود فرستادی، راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.
خداوندا بر محمد و آل محمد برکت نازل فرما، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم برکت نازل فرمودی، به راستی که تو ستوده شده و بزرگواری

چشم جهان خیره به واکنش پرقدرت ایران

 

روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» در گزارشی به قلم «رضا الغرابی القزوینی» تحلیلگر مسائل سیاسی درباره حمله ایران به سرزمین های اشغال شده فلسطین که در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت، نوشت؛ حمله ایران به رژیم صهیونیستی بی سابقه بود و بسیاری از قواعد را تغییر داد. از این رو، چند نکته درباره این حمله قابل ذکر است.

۱: این حمله عملیاتی شدن وعده های ایران در برابر انتقام جنایت های رژیم صهیونیستی بود که از حمایت بیشتر کشورهای غربی و کشورهایی که روابط خود را با این رژیم عادی ساخته اند، برخورار است. این اقدام ایران نشان داد که قول های ایران صادقانه است.

۲: عملیات ایران از نظر نوع واکنش و حجم آن، گستاخانه نبود، بلکه این عملیات از روی شهامت، سنجیدگی، هوشمندانگی و اخلاق مدارانه بود.

۳: این عملیات آزمونی درباره کارآمدی موشک ها و پهپادهای ایران در خارج از میدان جنگ و فراتر از مانورها بود. نباید این موضوع را فراموش کرد که آمریکا، انگلیس، اردن و دیگر کشورها همگی با هم متحد شدند تا موشک هایی که تنها از یک کشور شلیک می شوند، رهگیری کنند.

۴: حجم مواد منفجره، موشک ها و پهپادها صد برابر موشک هایی بود که رژیم صهیونیستی از آنها در حمله به کنسولگری ایران در دمشق استفاده کرد و این پیام را به اسرائیل و همپیمانان آن منتقل کرد که اگر از حد خود پا را فراتر نهند، حجم حمله های ایران هم ۱۰ها برابر خواهد شد.

۵: برای نخستین بار موشک ها عمق سرزمین های اشغال شده را هدف گرفتند. درست است حمله به کنسولگری ها برپایه منشورهای سازمان ملل به منزله حمله به سرزمین کشورها است، اما ایران عمق سرزمین های اشغالی را هدف قرار داد و این کار در مقایسه با حمله به منافع این رژیم در خارج از سرزمین های اشغال شده بسیار دردناک تر است.

۶: برخی گفته بودند که ایران سفارت های رژیم اسرائیل را در خارج هدف قرار خواهد داد و انتقام خود را خواهد گرفت، اما این موضوع ثابت شد که ایران منشورهای سازمان ملل را حتی درباره رژیم صهیونیستی هم نادیده نمی گیرد.

۷: رژیم صهیونیستی به طور رسمی تهدید کرده بود که اگر ایران اقدامی را انجام دهد قلمروی این کشور را هدف قرار خواهد داد، اما این رژیم نتوانست تهدیدهای خود را عملی سازد.

۸: همه رسانه های جهانی و حتی صهیونیستی این حمله ایران را بی سابقه به شمار آوردند.

۹: رژیم صهیونیستی نتوانست به تنهایی از خود دفاع کند و به همین دلیل کشورهای غربی و عربی در رهگیری موشک های ایران به این رژیم کمک کردند و روزنامه «تایمز آف اسرائیل» نوشت اگر کمک های آمریکا نبود اکنون شاهد اوضاع متفاوتی بودیم.

۱۰: با وجود اینکه عملیات طوفان الاقصی قدرت بازدارنگی رژیم صهیونیستی را در هم شکست، اما حمله ایران نشان داد که در صورت وقوع هرگونه جنگی رژیم صهیونیستی با آسیب های بسیاری روبرو خواهد شد و به تنهایی نمی تواند از خود دفاع کند و حتی با حضور و پشتیبانی همپیمانانش در میدان باز هم آزار خواهد دید.

۱۱: ایران پیش از حمله به سرزمین های اشغالی به آمریکا اطلاع داد و این بیانگر شهامت و اعتماد به نفس ایران و ضعف کشورهای غربی و ناتوانی آنها در جلوگیری از این حمله بود.

۱۲: رژیم صهیونیستی تنها در نتیجه حمله ایران یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای مقابله با موشک های ایرانی خسارت دید، به نحوی که روزنامه عبری زبان «هاآرتص» این زیان را بسیار بالا توصیف کرد.

۱۳: عملیات مستقیم ایران به طور کلی اصول درگیری را تغییر داد. گروه های مقاومت به این باور رسیدند در صورتی که نیاز باشد ایران در حمایت از آنها وارد میدان نبرد خواهد شد. کشورهای غربی هم به این نتیجه رسیدند که پس از هفتم اکتبر دیگر خاورمیانه تغییر کرد و ایران قدرتمندتر شده و اسرائیل شکست خورده است.

 

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی پارتیزان پلاس به نشانی partisanplus@

 

 

#ایران

#اسرائیل

#حمله_ایران_به_اسرائیل

#رژیم_صهیونیستی

#طوفان_الاقصی

#روزنامه_رای_الیوم

#پارتیزان_پلاس

#کانال_تلگرامی_پارتیزان_پلاس

 

 

 

 

 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ صَلَوَاتِکَ شَیْ‌ءٌ،

پروردگارا درود فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از صلوات تو چیزی نماند

 

وَ ارْحَمْ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ رَحْمَتِکَ شَیْ‌ءٌ،

پروردگارا رحمت فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از رحمت تو چیزی نماند

 

وَ بَارِکْ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ بَرَکَاتِکَ شَیْ‌ءٌ،

پروردگارا برکت فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از برکات تو چیزی نماند

 

وَ سَلِّمْ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ حَتَّی لا یَبْقَی مِنْ سَلامِکَ شَیْ‌ء

پروردگارا سلام فرست بر محمد و آل محمد / تا اینکه از سلام تو چیزی نماند

عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است

 

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران می‌گوید: به من ثابت شد که اسرائیل به تنهائی، هرگز حریف ایران نیست. من واقعا تا حالا نمی‌دانستم اسرائیل بدون آمریکا ۱۰ دقیقه دوام نمی‌آورد.
سعید لیلاز به روزنامه اعتماد گفت: غرب به ویژه آمریکا یا باید یک ایران تسلیم داشته باشد یا یک جمهوری اسلامی سرنگون شده! غربی‌ها به چیز دیگری غیر از این دو گزاره تن نخواهند داد. در حالی که غرب روز به روز در حال ضعیف‌تر شدن است، این خواسته روزبه‌روز غیرمنطقی‌تر می‌شود.
باید قبول کنیم، ایران از مصايب سال‌های 98 و 99 که بدترین سال‌های تاریخ معاصر از نظر فشار بین‌المللی بود، عبور کرده و دیگر به آن باز نخواهد گشت. فرقی نمی‌کند با ترامپ یا بدون ترامپ؛ با تحریم‌ها یا بدون تشدید تحریم‌ها.
حمله ایران به اسرائیل هم، همین واقعیت‌ها را نمایان کرد. در این موازنه جدید، جمهوری اسلامی یک بازیگر بزرگ فرامنطقه‌ای است.
ماجرای طوفان‌الاقصی به همه جهان نشان داد (ازجمله خود من) که اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است. اسرائيل هیچ چیز نیست و 10 دقیقه بدون آمریکا دوام نمی‌آورد. من این را نمی‌دانستم. منِ سعید لیلاز این واقعیت را به این شدت نمی‌دانستم.
آیا می‌دانستید در سه ماهه سوم سال 2023، تولید ناخالص داخلی اسرائیل، 21 درصد کاهش پیدا کرده؟ منفی 21 درصد بوده! این عدد در اقتصاد ایران در بدترین سال‌های تحریم، بیشتر از منفی 3درصد نبوده. یک اقتصاددان متوجه می‌شود که سقوط 21 درصدی GDP یعنی چه؟ اگر آمریکایی‌ها داربست زیر سقف اقتصاد اسرائیل نزده بودند، چندبار فرو ریخته بود.
نهایت هوشمندی جمهوری اسلامی در این بود که پاسخ داد، قدرتمندانه هم داد، اما به صورت سمبلیک. اگر می‌خواست، قطعا می‌توانست موشک‌های بیشتری را در اسرائیل فرود بیاورد و تلفات بیشتری وارد سازد. این اقدام، 3 دستاورد مهم داشت؛ 1) بازدارندگی ایجاد کرد. 2) حمله به کنسولگری را تلافی کرد. 3) باعث قدرت‌نمایی ایران شد.
امیدوارم غربی‌ها، ایران را به جایی نرسانند که ناچار شود به باشگاه‌ هسته‌ای بپیوندد. تحلیلم می‌گوید که ایران این توانایی را دارد. قبل از حمله به اسرائیل هم مخالفان ایران مدام می‌گفتند، پهپادهای ایران فیک است، موشک‌هایش فتوشاپ است. ایران روی نبرد اوکراین، اثرات مهم، و در مناقشه اعراب و اسرائیل اثرات تعیین‌کننده‌ای داشته و این روند را ادامه می‌دهد.
من هرگز تصور نمی‌کردم گروهی در یمن با جمع محدود و ظرفیت‌های اندک، اسرائیل را این اندازه عاجر کنند.
من می‌توانم ماجرای استالینگراد را در سطح دکترا تدریس کنم، اما به شما می‌گویم که آن مقاومت در برابر مقاومت 6 ماهه غزه هیچ اهمیتی ندارد. عالی‌ترین سطح مقاومت بشری، در غزه در حال وقوع است. دشمن 6 ماه زمین‌های‌شان را شخم بزند و بر اثر مقاومت، اسرائیل با خفت و خواری از خان‌ یونس خارج شود.

 


روزنامه کیهان

 

 

نقل شده از کانال محمد ایمانی به نشانی IMANImohamad51@

 

 

#کارگزاران

#اسرائیل

#پوشالی_ترین_رژیم_منطقه

#سعید_لیلاز

#روزنامه_اعتماد

#حمله_ایران_به_اسرائیل

#باشگاه_هسته_ای

#ترامپ

#روزنامه_کیهان

#کانال_محمد_ایمانی

 

 

 

 

 

 

 

 

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم

معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد

 

- روزنامه‌های آمریکایی و صهیونیستی متفق‌القول هستند که دولت نتانیاهو در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، دچار سوء محاسبه بسیاری بدی شد. 
- در این زمینه آلون بن دیوید تحلیلگر نظامی روزنامه معاریو می‌گوید‌: ایران، روز قیامت را به ما نشان داد. در حین حمله ایران لحظات سختی را تجربه کردیم. ترس تمام وجود سربازانی که در پایگاه‌های هدف قرار گرفته شده بود را فرا گرفته بود. هزاران سرباز در مکان‌های امن قرار گرفتند و دائما سؤال می‌کردند که آیا طبقات امن از آسیب موشک‌های ایران در امان خواهند بود یا نه؟ 
عکس آسمان و آن چیزی که روی مانیتورهای مراقبت هوائی در روز شنبه ظاهر شد شبیه به هیچ چیزی که قبلا آن را در فلسطین اشغالی یا جایی دیگری در دنیا دیده بودیم نبود. صدها پهپاد ایرانی و موشک‌های کروز و بالستیک به سمت ما می‌آمدند. در ارتفاع پایین این عکس روز قیامت است این چیزی است که یکی از افسران ارتش به من اطلاع داد.
- نتانیاهو، همان رهبری که احمقانه و بدون درک عواقب مورد انتظار، ما را به سمت ترور ژنرال ایرانی در دمشق سوق داد. اکنون وانمود می‌کند که می‌تواند ایران را رام کند. کاملا قابل پیش‌بینی بود که آنها پاسخ ایران به این ترور را اشتباه ارزیابی کردند.

در همین حال روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: مقامات اسرائیل نسبت به شدت پاسخ ایران به حمله اول‌آوریل به ساختمان کنسولگری تهران در دمشق، دچار اشتباه محاسباتی شدند. چند مقام آمریکایی و یک مقام ارشد اسرائیلی گفتند: اسرائیلی‌ها به شدت اشتباه محاسباتی کرده بودند و فکر می‌کردند که ایران واکنش شدیدی نشان نخواهد داد.
- اطلاعات اسرائیل در ابتدا پیش‌بینی می‌کرد که ایران حداکثر ۱۰ موشک زمین به زمین به سمت اراضی اشغالی شلیک کند. چند روز مانده به حمله آنها تخمین را به ۶۰ تا ۷۰ موشک زمین به زمین افزایش دادند. این هم یک فرضیه نادرست بود. 
حتی پس از اینکه مشخص شد که ایران دست به اقدام تلافی‌جویانه خواهد زد، مقامات آمریکا و اسرائیل فکر کردند که مقیاس پاسخ نسبتا محدود خواهد بود. با این حال پس از آنکه دیدند بارانی از موشک و پهپاد بر سرشان بارید تازه متوجه شدند چرا عملیات اول ‌آوریل در دمشق تاوانی به این اندازه باید داشته باشد.

 

روزنامه کیهان

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی ایران سیاست به نشانی iransiasat_ir@

 

 

#ایران

#اسرائیل

#معاریو

#روز_قیامت

#حمله_ایران_به_اسرائیل

#وعده_صادق

#دولت_نتانیاهو

#نیویورک_تایمز

#روزنامه_کیهان

#کانال_ایران_سیاست

 

 

 

 

اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعَافِیَهَ وَ النَّصْر

خدایا بر محمد و آلش درود فرست و در فرج و عافیت و پیروزی ولیّت سرعت ببخش.

کی بود کی بود، من نبودم! 
حمله بی‌صاحب

 

- هفته پیش اغلب خبرها حول حمله اسرائیل به ایران بود. حمله را اسرائیل رسماً گردن نگرفته اما رسانه‌های اسرائیلی آن را منتسب به این رژیم می‌دانند. 
- بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا تاکید کرده که واشنگتن در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نداشته. سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا هم هفته پیش علی‌رغم اصرار خبرنگاران هیچ موضعی درباره خبر حمله منتسب به اسرائیل نگرفت. 
- اورشلیم پست نوشته اسرائیل به دلایل استراتژیک حمله منتسب شده به این رژیم به ایران را نمی‌پذیرد اما روشن نیست که چرا پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اطلاعات مربوط به این حمله را به رسانه‌های آمریکایی درز می‌دهد.
- درباره هدف حمله، حرف و حدیث زیاد است. اول گفته شده که شهر قهجاورستان در شمال غرب اصفهان مورد حمله واقع شده که در نزدیکی فرودگاه اصفهان و پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش قرار دارد. بعد معلوم شد در پایگاه خبری نیست. 
عصر منابع خبری اسرائیلی ادعا کردند که جایی نزدیکی سایت‌های هسته‌ای ایران مورد حمله قرار گرفته‌اند، و این یعنی «در حملات احتمالی بعدی» این تاسیسات هدف قرار خواهند گرفت. منابع ایرانی چیزی دراین‌باره نگفته‌اند. 
- ای.بی.سی‌نیوز از قول یک مقام آمریکایی گفته که «ارزیابی مقدماتی» او این است که اسرائیل سایت راداری پدافند هوایی در نزدیکی اصفهان را زده که بخشی از حفاظت تاسیسات هسته‌ای نطنز است. 
- سی.ان.ان هم خبر داده که با بررسی تصاویر ماهواره‌ای به این نتیجه رسیده که آسیب جدی به پایگاه هوایی هشتم شکاری که گفته شده مورد حمله قرار گرفته وارد نشده است. درباره میزان آسیب سایت راداری پدافندی خبری در دست نیست.
- درباره نحوه حمله ابتدا گفته شده بود که حمله پهپادی بوده است و «ریزپرنده‌هایی» در آسمان دیده و رصد شده‌اند. بعد منابع اسرائیلی و غربی حرف از حمله موشکی به میان آوردند. 
- امام جمعه اردبیل هم در این زمینه اظهارنظر کرده و گفته «ماجرا فقط پراندن چند کوادکوپتر در فضای اصفهان است که قبلاً هم اتفاق افتاده بود»
- کارشناسی در شبکه خبر ادعا کرد ریزپرنده‌ها توسط «عوامل نفوذی» از «داخل کشور» پرواز داده شده‌اند. اما ای.بی.سی‌نیوز از قول مقام آمریکایی ادعا کرد که «اسرائیل در حمله محدود خود به ایران از خارج از آسمان ایران سه فروند موشک» شلیک کرده است. 
- عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، گفته انفجار صبح امروز در آسمان اصفهان مربوط به تیراندازی سامانه‌های پدافند ضدهوایی به شی‌ مشکوکی بوده که هیچ خسارت و آسیبی در پی نداشته است.

 

 

 

کانال عصر فوری AsreFori@

 

 

 

#ایران

#اسرائیل

#حمله_اسرائیل_به_ایران

#بلینکن

#اورشلیم_پست

#پایگاه_هشتم_شکاری

#ای_بی_سی_نیوز

#عوامل_نفوذی

#عبدالرحیم_موسوی

 

 

 

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلی جَمیعِ الاَنْبیاءِ وَ الْمُرْسَلِینَ وَ عَجِّل فَرَجَهُم