ورلد بوک،وبلاگ تفریحی سرگرمی علمی پزشکی مذهبی و...  اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّـل فَـرَجَهُم

ورلد بوک،وبلاگ تفریحی سرگرمی علمی پزشکی مذهبی و... اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّـل فَـرَجَهُم

یا محمد یا علی یا فاطمه یا صاحب الزمان ادرکنی و لا تُهلِکنی (یا محمد یا علی یا فاطمه یا صاحب الزمان مرا دریاب و به هلاکتم مرسان)
ورلد بوک،وبلاگ تفریحی سرگرمی علمی پزشکی مذهبی و...  اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّـل فَـرَجَهُم

ورلد بوک،وبلاگ تفریحی سرگرمی علمی پزشکی مذهبی و... اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّـل فَـرَجَهُم

یا محمد یا علی یا فاطمه یا صاحب الزمان ادرکنی و لا تُهلِکنی (یا محمد یا علی یا فاطمه یا صاحب الزمان مرا دریاب و به هلاکتم مرسان)

چگونه بر حضرت فاطمه (سلام الله علیها) صلوات بفرستیم؟

فضیلت زیادی در فرستادن صلوات بر حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در برخی روایات آمده است از جمله در بحارالانوار از پیامبر اکرم (صلی الله و علیه و آله) نقل شده است که فرمود: «من صلی علیک یا فاطمه غفرالله له والحقه بی حیث کنت من‌الجنه؛ یا فاطمه هرکس بر تو صلوات فرستد، خدای تعالی از او درگذرد، و او را در بهشت به من ملحق گرداند». (بحارالانوار/ج ۴۳/ ۵۵/ج ۹۷/ ۱۹۴)

چگونه بر فاطمه زهرا(سلام الله علیها) صلوات بفرستیم؟

در مفاتیح الجنان، در فصل زیارات، صلوات هایی برای هریک از حجج معصومین (علیه السلام) ذکر شده است و از جمله در مورد صلوات بر حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) این صلوات خاصّه آمده است:

اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَى الصِّدِّیقَهِ فاطِمَهَ الزَّکِیَّهِ، حَبِیبَهِ حَبِیبِکَ وَنَبِیِّکَ، وَأُمِّ أَحِبَّائِکَ وَأَصْفِیائِکَ، الَّتِی انْتَجَبْتَها وَفَضَّلْتَها وَاخْتَرْتَها عَلَىٰ نِساءِ الْعالَمِینَ . اللّٰهُمَّ کُنِ الطَّالِبَ لَها مِمَّنْ ظَلَمَها وَاسْتَخَفَّ بِحَقِّها، وَکُنِ الثَّائِرَ اللّٰهُمَّ بِدَمِ أَوْلادِها . اللّٰهُمَّ وَکَما جَعَلْتَها أُمَّ أَئِمَّهِ الْهُدىٰ، وَحَلِیلَهَ صاحِبِ اللَِّواءِ، وَالْکَرِیمَهَ عِنْدَ الْمَلإِ الْأَعْلىٰ، فَصَلِّ عَلَیْها وَعَلَىٰ أُمِّها صَلاهً تُکْرِمُ بِها وَجْهَ أَبِیها مُحَمَّدٍ صَلَّى اللّٰهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَتُقِرُّبِها أَعْیُنَ ذُرِّیَّتِها، وَأَبْلِغْهُمْ عَنِّی فِی هٰذِهِ السَّاعَهِ أَفْضَلَ التَّحِیَّهِ وَالسَّلامِ.

خدایا درود فرست، بر صدّیقه فاطمه زکیه، محبوبه‌ی حبیبت و پیامبرت و مادر دوستانت و برگزیدگانت که او را انتخاب نمودی و برتری دادی و برگزیدی، بر فراز بانوان جهانیان. خدایا از کسانی که به او ستم کردند و حق او را سبک شمردند، انتقامش را بگیر و خونخواه خون فرزندانش باش. خدایا همچنان که او را مادر امامان هدایت و همسر صاحب پرچم در قیامت و گرامی در انجمن والاتر قرار دادی، پس بر او و مادرش درود فرست، درودی که آبروی محمّد (درود خدا بر او و خاندانش) را به آن گرامی بداری و دیده‌ی فرزندانش را روشن کنی و برسان به ایشان از جانب من، در این ساعت برترین تحیت و سلام را.


منبع : پایگاه خبری شفقنا


----------------------------------------------------------------

پایگاه جامع قرآن کریم انهار شامل خواص و فضیلت سوره ها،تفاسیر گوناگون،ترتیل قاریان مشهور قرآن کریم و... در آدرس زیر

http://quran.anhar.ir


کانالهای مورد علاقه ام در تلگرام که توصیه میکنم عضو شوید


دروغها و خرافات ملحدین  Zandiq_IQ7@

مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی pasokhgoo1@

داروخانه معنوی Manavi_2@

سپاه سایبری پاسداران SEPAHCYBERY@

سپاه سایبری ایران sepah_cyberi_iran@

افسران جوان جنگ نرم Afsaran_ir@

ناگفته‌هایی از سیره حضرت فاطمه (سلام الله علیها)/ ماجرای خرید عطر گران قیمت چه بود؟

بخش هایی از سیره عملی حضرت زهرا (سلام الله علیها) که اهمیت ویژه ای دارد، مغفول مانده است.

بی تردید زندگی حضرت صدیقه کبری (سلام الله علیها) سرشار از معنویات و زیبایی هاست. زیبایی‌هایی که هر کدام می‌تواند نجات بخش زندگی هر خانواده باشد. سیره عملی حضرت زهرا (سلام الله علیها) نکات عجیب و جالبی دارد. نکاتی که کمتر به آن پرداخته می‌شود. برخی می‌گویند، توجه به موضوعات عالیِ اخلاقی و ایمان فراوان به اسلام همیشه در کانون توجه شیعیان بوده است. برخی می‌گویند به همین دلیل برخی نکات مهم، اما جزئی در زندگی حضرت فاطمه (سلام الله علیها) مغفول مانده است.

حجت الاسلام و المسلمین تبریزی کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی نیز معتقد است باید بیش از این به نکات مهم از سیره حضرت زهرا (سلام الله علیها) پرداخته شود. وی در این خصوص به خبرنگار ما گفت: معمولا برخی نکات را از زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) درک نمی‌کنیم. نکاتی که شاید حلال مشکلات زندگی خودمان باشد. یکی از این نکات ریز توجه به همسر و رعایت ریزه کاری‌هایی است که شاید بی توجهی به آن‌ها زن و شوهر را از یکدیگر دل سرد می‌کند.


وی افزود: در سال ۸۷ از هر شش ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شد. این آمار در سال ۹۷ به سه ازدواج افزایش یافت. یعنی آمار طلاق طی ۱۰ سال سه برابر شد. از طرفی یکی از دلایل افزایش طلاق دلسردی زوجین نسبت به یکدیگر است. خیلی از زن و شوهر‌ها به نظافت، رعایت بهداشت، حفظ ظاهر آراسته و مرتب بودن و دیگر موضوعات توجهی ندارند. یعنی زن و شوهر‌ها تصور می‌کنند نباید برای لحظه لحظه خود بهترین ظاهر و عملکرد را داشته باشند. همین موضوع باعث نابود شدن زندگی می‌شود.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: بی توجهی زن و شوهر‌ها به همین نکات سبب شکل گیری طلاق می‌شود. این در حالی است که حضرت زهرا (سلام الله علیها) با وجود ساده زیستی، به نکات ریز هم توجه فراوانی می‌کردند. حضرت زهرا (سلام الله علیها) دیده بودند که پیامبر (صلی الله علیه و آله) با همسرشان چگونه رفتار می‌کردند و به چه موضوعاتی توجه داشتند. وقتی سه زن که از همسرانشان گله داشتند، نزد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) آمدند، گفتند همسران ما بوی نامطبوعی می‌دهند، پیامبر (صلی الله علیه و آله) خیلی ناراحت شدند. سپس ایشان در سخنرانی برای مردان در مساجد فرمودند، کسی که به همسر خود توجه نکند و بوی خوشی ندهد از من نیست.

حجت الاسلام و المسلمین تبریزی در ادامه بیان کرد: حضرت زهرا (سلام الله علیها) نیز پرورش یافته مکتب پدرشان یعنی خاتم الانبیاء (صلی الله علیه و آله) هستند و طبیعتا این موضوعات را رعایت می‌کنند. نقل شده است که وقتی عمار برای خرید عطر به بازار می‌رفت، به حضرت زهرا (سلام الله علیها) فرمودند پدرتان به من فرمودند عطر‌های خوشبو برای جهیزیه دخترم تهیه کن. این در حالی است که ظرف حضرت زهرا (سلام الله علیها) سفالی بود، اما عطر خوش بو و ارزشمند خریداری می‌کردند. حتی نقل شده است که بانوی دو عالم در لحظات پایانی عمر شریفشان برای عبادت، عطر خوش بو استفاده می‌کردند. خروجی چنین زندگی و رعایت چنین نکاتی تولد امام حسن (علیه السلام)، امام حسین (علیه السلام) و حضرت زینب (سلام الله علیها) است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

----------------------------------------------

پایگاه جامع قرآن کریم انهار شامل خواص و فضیلت سوره ها،تفاسیر گوناگون،ترتیل قاریان مشهور قرآن کریم و... در آدرس زیر

http://quran.anhar.ir


کانالهای مورد علاقه ام در تلگرام که توصیه میکنم عضو شوید


دروغها و خرافات ملحدین  Zandiq_IQ7@

مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی pasokhgoo1@

داروخانه معنوی Manavi_2@

سپاه سایبری پاسداران SEPAHCYBERY@

سپاه سایبری ایران sepah_cyberi_iran@

افسران جوان جنگ نرم Afsaran_ir@

دود دعوای والدین در چشم کودکان

بحث و دعوا میان پدر و مادر می تواند تاثیر منفی روحی و جسمی روی کودکان داشته باشد.

مهم نیست که رابطه زن و شوهر چقدر سالم است، مطمئنا  هر از چندگاهی, بحث و جدال  بین آن‌ها اتفاق خواهد افتاد، امّا چند اختلاف  گاه به گاه، معمولا مسئله بسیار مهمی نیست.

مکالمه های افراد بالغ، دور نگه داشتن این مکالمه ها از دید بچه‌ها و امتناع از تماس تلفنی، همه به کودک نشان می‌دهند که چگونه با اختلاف نظر‌ها به روشی سالم کنار بیاید، امّا موضوع مهم این است که درگیری جدی‌تر قطعا لطمه‌ای به کودکان وارد می‌کند.

درگیری‌های جسمی، توهین‌ها و تاکتیک‌هایی مانند درمان خاموش، تنها تعدادی از تعاملات سمی هستند که والدین می‌توانند داشته باشند و احتمالا در طولانی مدت برخی آسیب‌های عاطفی به کودک وارد می‌کنند.

چرا دعوای والدین یک مشکل محسوب می‌شود؟

تحقیقات نشان می‌دهد که حتی یک کودک ۶ ماهه می‌تواند تحت تاثیر مشاجرات سخت والدین قرار گیرد, امّا فقط بچه‌ها نیستند که تحت تاثیر دعوای والدین قرار می‌گیرند و مطالعات دیگر نشان می‌دهد بزرگسالان هم حتی تا ۱۹ سال می‌توانند نسبت به تعارض‌های والدین خود حساس باشند که این نشان می‌دهد کودکان در هر سنی، از اوایل کودکی تا اوایل بزرگسالی، تحت تاثیر نحوه انتخاب والدین خود برای حل اختلاف‌های موجود قرار می‌گیرند.

محققان بر این باور هستند که ازدواج‌هایی با درگیری و اختلاف‌های بالا، سلامت روان کودک را تحت تاثیر قرار می‌دهند و در این جا، به برخی از روش‌های تاثیرپذیری بچه‌ها اشاره شده است.


دعوای والدین می‌تواند باعث ناآرامی شود

دعوای والدین احساس امنیت کودکان درمورد ثبات خانواده را تضعیف می‌کند و کودکانی که درگیر مشاجرات زیادی هستند، ممکن است نگران طلاق باشند و یا تعجب کنند که چه زمانی درمان خاموش یکی از والدین پایان پیدا می کند و این موضوع می‌تواند  احساس عادی بودن در خانواده را برای آن‌ها دشوار کند. زیرا دعوا ممکن است غیرقابل پیش بینی باشد.‌

می‌تواند بر رابطه والدین و کودک تاثیر بگذارد

موقعیت‌های درگیری بالا برای والدین نیز استرس آور است و ممکن است استرس پدر و مادر مانع وقت گذرانی آن‌ها با فرزندشان شود و علاوه بر این، کیفیت رابطه ممکن است تحت تاثیر قرار گیرد. زیرا ممکن است والدین هنگام عصبانیت و ناراحتی از همسر خود، به سختی به فرزندان خود محبت کنند.

دعوای والدین می‌تواند یک محیط استرس زا ایجاد کند

داشتن درگیری‌های مکرر یا شدید برای بچه‌ها استرس آور است و استرس می‌تواند به سلامت جسمانی و روانی آن‌ها آسیب بزند و رشد طبیعی و سالم آن ها را مختل کند.


اثرات روانی طولانی مدت دعوای والدین روی کودکان


در سال ۲۰۱۲, یک مطالعه در ژورنال Child Development منتشر شد که به بررسی تاثیر درگیری والدین بر کودکان از مهدکودک تا کلاس هفتم ‌پرداخت.

شرکت کنندگان, بخشی از ۲۳۵ خانواده طبقه متوسط در غرب میانه و شمال شرقی ایالات متحده بودند که درآمد متوسط آن‌ها بین ۴۰ تا ۶۰ هزار دلار بود.

هنگامی که فرزندان آن‌ها در مهدکودک بودند، از والدین درمورد این که چه میزان درگیری در ازدواج خود داشته اند، سوال شد و همچنین از آن‌ها خواسته شد تا درمورد یک موضوع دشوار مانند امور مالی صحبت کنند و محققان بررسی کردند که هریک از شریک‌های زندگی تا چه اندازه از یکدیگر انتقاد می‌کنند.

هفت سال بعد، محققان وضعیت این خانواده‌ها را پیگیری کردند و از بچه‌ها و والدین درمورد دعوای والدین و سلامت عاطفی و رفتاری بچه‌ها سوال شد.

کودکانی که با والدین خود به طور مداوم درگیری داشتند تا رسیدن به کلاس هفتم, بیشتر دچار افسردگی، اضطراب و مشکلات رفتاری می‌شدند.

این‌ها تنها مشکلاتی نیستند که کودکان ممکن است با والدینشان داشته باشند و در این مطلب به برخی از مواردی اشاره شده است که محققان هنگام بررسی تاثیرات دعوای والدین روی کودکان, آن ها را دریافته اند.


کاهش عملکرد شناختی
یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ در Child Development منتشر شد که نتیجه آن حاکی از این بود که استرس ناشی از زندگی در یک خانه با اختلاف زیاد ممکن است عملکرد شناختی کودک را مختل کند که محققان دریافتند وقتی والدین غالبا درگیر می‌شوند بچه‌ها در تنظیم توجه و عواطف خود مشکل بیشتری دارند و در این میان, توانایی آن‌ها در حل کردن سریع مشکلات و مشاهده سریع الگو‌ها در اطلاعات جدید نیز به خطر افتاد.

در همین حال، مطالعات دیگر نشان داده اند که زندگی در یک خانواده با درگیری‌ها و مشاجره‌های زیاد احتمال ترک تحصیل در دبیرستان و کسب نمرات ضعیف را افزایش می‌دهد.

مشکلات ناشی در رابطه
قرار گرفتن در معرض درگیری والدین، احتمال برخورد خصمانه کودکان با دیگران را افزایش می‌دهد و این موضوع طبیعی است که کودکان با الگو گرفتن از والدین خود، برای حل مشکلات خود با خواهران و برادران خود استفاده کنند.

اگر بزرگسالان در سنین کودکی خود به اختلاف خانوادگی عادت کرده باشند، ممکن است در اعتماد کردن به افراد با مشکل روبرو شوند و در نهایت، در زندگی مشترک به مشکل برخورد کنند.

مشکلات رفتاری
درگیری والدین با افزایش پرخاشگری، بزهکاری و مشکلات رفتاری در کودکان ارتباط دارد. علاوه بر این، کودکان به احتمال زیاد دچار مشکلات اجتماعی و افزایش تطبیق با مدرسه می‌شوند.
اختلالات خوردن و مسائل جسمی

چندین مطالعه اختلال‌های خوردن مانند بی اشتهایی و پرخوری را با اختلاف زیاد والدین مرتبط دانسته است و همچنین کودک ممکن است در اثر درگیری با مشکلات جسمی مانند اختلال خواب، دل درد یا سردرد روبرو شود.
روی آوردن به مواد مخدر
محققان دریافته اند که زندگی در خانه‌ای که درگیری بالایی دارد احتمال سیگار کشیدن، نوشیدن بیش از حد الکل و استفاده از مواد مخدر در کودکان را افزایش دهد.
نگاه منفی به زندگی
کودکانی که در خانه‌هایی با اختلاف بالا پرورش پیدا می‌کنند، به احتمال زیاد دیدگاه منفی نسبت به روابط خانوادگی خود دارند و همچنین این احتمال وجود دارد که کودک در خصوص خود دیدگاه منفی داشته باشد.
مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۲ در ژورنال نوجوانان و جوانان منتشر شد که نشان داد کودکانی که در معرض درگیری والدین هستند از اعتماد به نفس پایینی برخوردارند.


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

-------------------------------------------------

پایگاه جامع قرآن کریم انهار شامل خواص و فضیلت سوره ها،تفاسیر گوناگون،ترتیل قاریان مشهور قرآن کریم و... در آدرس زیر

http://quran.anhar.ir


کانالهای مورد علاقه ام در تلگرام که توصیه میکنم عضو شوید


دروغها و خرافات ملحدین  Zandiq_IQ7@

مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی pasokhgoo1@

داروخانه معنوی Manavi_2@

سپاه سایبری پاسداران SEPAHCYBERY@

سپاه سایبری ایران sepah_cyberi_iran@

افسران جوان جنگ نرم Afsaran_ir@

تاکسی هوایی جنرال موتورز رونمایی شد

شرکت خودروسازی جنرال موتورز از یک کادیلاک پرنده و خودران رونمایی کرد.

به نقل از دیترویت، شرکت خودروسازی جنرال موتورز یک کادیلاک پرنده و خودران را که به صورت عمودی بلند می‌شود و فرود می‌آید و می‌تواند مسافر را در آسمان و بالای خیابان‌ها حمل کند؛ ارائه کرد.  

این هواپیمای بدون سرنشین عمودپرواز که کاملاً خودمختار و برقی است، قادر خواهد بود با سرعت حداکثر ۵۵ مایل در ساعت حرکت کند. این خودروی پرنده دارای یک موتور ۹۰ کیلوواتی، باتری GM Ultium و بدنه فوق سبک با چهار جفت روتور است.

کادیلاک پرنده در قالب یک ویدئو به عنوان بخشی از سخنرانی اصلی ماری بارا، مدیر اجرایی این شرکت همراه با یک شاتل برقی کادیلاک خانوادگی ارائه شد.

بارا سال گذشته نشان داد که این خودروساز در حال بررسی روش‌های جایگزین حمل و نقل مانند تاکسی‌های هوایی است.

مفاهیم موجود در ویدئوی CES توسط رئیس طراحی GM مایک سیمکو معرفی شد، وی VTOL را "کادیلاک متحرک هوایی و شهری" توصیف کرد.

شاتل خودران کادیلاک، که در ویدئو توصیف شده است «به زودی وارد می‌شود»، دارای یک شبه جعبه‌ای است که Cruise Origin  را به یاد می‌آورد، همچنین توسط تیم سیمکو طراحی شده است. این درب کشویی جلو و عقب و یک سقف شیشه‌ای پانوراما دارد.

این کابین دارای صندلی‌هایی همچون اتاق نشیمن، به علاوه سنسور‌های بیومتریک، کنترل صدا و تشخیص حرکت دست است. البته در حال حاضر جنرال موتورز از افشای جزئیات بیشتر خودداری می‌کند و قصد ندارد وادر جزئیات شود.

سایر خودروسازان، از جمله تویوتا موتور، هیوندای موتور و خودرو جیلی، در گذشته به عنوان بخشی از برنامه ریزی‌های آینده خود، هواپیما‌های هوایی مفهومی را نشان داده اند.


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

----------------------------------------------

پایگاه جامع قرآن کریم انهار شامل خواص و فضیلت سوره ها،تفاسیر گوناگون،ترتیل قاریان مشهور قرآن کریم و... در آدرس زیر

http://quran.anhar.ir


کانالهای مورد علاقه ام در تلگرام که توصیه میکنم عضو شوید


دروغها و خرافات ملحدین  Zandiq_IQ7@

مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی pasokhgoo1@

داروخانه معنوی Manavi_2@

سپاه سایبری پاسداران SEPAHCYBERY@

سپاه سایبری ایران sepah_cyberi_iran@

افسران جوان جنگ نرم Afsaran_ir@

سورپرایز سامسونگ برای سری جدید گوشی های گلکسی

شرکت سامسونگ در سری جدید گوشی های Galaxy S21 کاربران خود را سورپرایز کرده است.

شرکت سامسونگ جدیدترین گوشی‌های هوشمند خود را رونمایی کرده است. این شرکت در سری جدید خانواده گلکسی، یک سورپرایز داشت و آن هم قیمت این گوشی بود. S۲۱ و S۲۱ + تقریبا ۲۰۰ دلار ارزان‌تر از گوشی‌هایی هستند که قبل از آن‌ها عرضه شده‌اند. همانطور که پیش از این گفته شد قیمت Galaxy S۲۱ و S۲۱ + به ترتیب ۸۰۰ و ۱۰۰۰ دلار کمتر از قیمت آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو هستند.

در یک مقایسه بسته به اولویت سیستم عامل تلفن همراه شما، ممکن است گوشی‌های سامسونگ در رتبه اول قرار بگیرند. سری S۲۱ با ارزان‌ترین پیکربندی (۱۲۸ گیگابایت در S۲۱ در مقابل ۶۴ گیگابایت در آیفون ۱۲) با فضای ذخیره سازی بیشتری عرضه می‌شود، در حالی که هر دو گوشی جدید دارای صفحه نمایش ۱۲۰ هرتزی هستند، ویژگی‌ای که اپل هنوز در هیچیک از تلفن‌های خود از آن استفاده نکرده است.

گرچه خبر خوبی نیست، اما هر دو مدل S۲۱ و + S۲۱ دارای صفحه نمایش با وضوح پایین‌تری نسبت به مدل‌های قبلی خود هستند. اگر مایل به صرف هزینه بیشتری هستید، سطح بالای S۲۱ Ultra با وضوح و میزان بروزرسانی بالا، در کنار ویژگی تصویربرداری با چهار دوربین اصلی، با قیمت مناسب می‌تواند متفاوت باشد. این مدل با همه ویژگی‌ها ۱۲۰۰ دلار است. اکنون هر سه تلفن برای پیش سفارش آماده شده‌اند.


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

-----------------------------------------------

پایگاه جامع قرآن کریم انهار شامل خواص و فضیلت سوره ها،تفاسیر گوناگون،ترتیل قاریان مشهور قرآن کریم و... در آدرس زیر

http://quran.anhar.ir


کانالهای مورد علاقه ام در تلگرام که توصیه میکنم عضو شوید


دروغها و خرافات ملحدین  Zandiq_IQ7@

مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی pasokhgoo1@

داروخانه معنوی Manavi_2@

سپاه سایبری پاسداران SEPAHCYBERY@

سپاه سایبری ایران sepah_cyberi_iran@

افسران جوان جنگ نرم Afsaran_ir@