ورلد بوک،وبلاگ تفریحی سرگرمی علمی پزشکی مذهبی و...  اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّـل فَـرَجَهُم

ورلد بوک،وبلاگ تفریحی سرگرمی علمی پزشکی مذهبی و... اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّـل فَـرَجَهُم

یا محمد یا علی یا فاطمه یا صاحب الزمان ادرکنی و لا تُهلِکنی (یا محمد یا علی یا فاطمه یا صاحب الزمان مرا دریاب و به هلاکتم مرسان)
ورلد بوک،وبلاگ تفریحی سرگرمی علمی پزشکی مذهبی و...  اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّـل فَـرَجَهُم

ورلد بوک،وبلاگ تفریحی سرگرمی علمی پزشکی مذهبی و... اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّـل فَـرَجَهُم

یا محمد یا علی یا فاطمه یا صاحب الزمان ادرکنی و لا تُهلِکنی (یا محمد یا علی یا فاطمه یا صاحب الزمان مرا دریاب و به هلاکتم مرسان)

نماز دهه اول ماه ذی الحجه

نماز دهه اول ماه ذی الحجه

 

به مدت 10شب مابین نماز مغرب و عشاء خوانده میشود.

 

کیفیت خواندن نماز 


«مابین نماز مغرب و عشاء دو رکعت نماز بجا آورد، در هر رکعت پس از حمد، سوره توحید و سپس آیه ۱۴۲ از سوره اعراف را می خواند:

«وَ واعَدْنا مُوسى ثَلاثینَ لَیْلَةً وَ أَتْمَمْنا‌ها بِعَشْرٍ فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعینَ لَیْلَةً وَ قالَ مُوسى لِأَخیهِ هارُونَ اخْلُفْنی فی قَوْمی وَ أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبیلَ الْمُفْسِدین»

 

در روایتی که در کتاب اقبال الاعمال نقل شده، امام باقر علیه السلام به فرزندش امام صادق علیه السلام سفارش کرده که این نماز را در دهه اول ذی‌ الحجه ترک نکند، چرا که اگر آن را در این دهه بخواند در ثواب حاجیان شریک خواهد بود، هرچند که به حج نرفته باشد.  

 

سیدبن طاووس، الاقبال، ۱۴۰۹ق، ج۱، ص۳۱۷

 

 

 

 

https://s8.uupload.ir/files/amoozesh187_uhyb.jpg

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی منتظران ظهور به نشانی montazeran313313@

 

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا صَلَّیتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

اَللهُمَّ بَارِک عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا بَارَکتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

خداوندا بر محمد و آل محمد درود فرست، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم درود فرستادی، راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.
خداوندا بر محمد و آل محمد برکت نازل فرما، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم برکت نازل فرمودی، به راستی که تو ستوده شده و بزرگواری

چگونگی تقسیم کارها میان امیرالمومنین (علیه السلام) و حضرت زهرا (سلام الله علیها)

چگونگی تقسیم کارها میان امیرالمومنین (علیه السلام) و حضرت زهرا (سلام الله علیها)

 

علی (علیه السلام) و زهرای مرضیه (سلام الله علیها) پس از آنکه با هم ازدواج کردند و زندگی مشترک تشکیل دادند، ترتیب و تقسیم کارهای خانه را به نظر و مشورت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) واگذاشتند، به آن حضرت گفتند: «یا رسول الله ما دوست داریم ترتیب و تقسیم کارهای خانه با نظر شما باشد».

 

پیامبر (صلی الله علیه و آله) کارهای بیرون خانه را به عهده علی (علیه السلام) و کارهای داخلی را به عهده زهرای مرضیه (سلام الله علیها) گذاشت. علی (علیه السلام) و زهرا (سلام الله علیها) از اینکه نظر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) را در زندگی خصوصی خود دخالت دادند و رسول خدا (صلی الله علیه و آله) با مهربانی و محبت خاص از پیشنهاد آنها استقبال کرد و نظر داد، راضی و خرسند بودند.

 

مخصوصا زهرای مرضیه (سلام الله علیها) از اینکه رسول خدا (صلی الله علیه و آله) او را از کار بیرون معاف کرد خیلی اظهار خرسندی می‌کرد، می‌گفت: «یک دنیا خوشحال شدم که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) مرا از سروکار پیدا کردن با مردان معاف کرده است».

 

داستان راستان، ج۲، ص۲۷۱


‌‌
سالروز ازدواج امام علی (علیه السلام) 
و حضرت زهرا (سلام الله علیها) مبارک باد.

 

 

نقل شده از کانال تلگرامی کربلا به نشانی karballa_ir@

 

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ السِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ

خداوندا به مقدار علمِ بی پایانت بر فاطمه و پدرش و شوهرش و فرزندانش و رازی که در او قرار داده شده، صلوات و درود بفرست

شگرد جدید کلاهبرداری با پیامک کشف حجاب

شگرد جدید کلاهبرداری با پیامک کشف حجاب

 

برای گول نخوردن به این یک نکته توجه کنید:

 

- سرهنگ رامین پاشایی معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا به ترفند مجرمان سایبری مبنی بر کلاهبرداری با پیامک‌ طرح عفاف و حجاب اشاره کرده و گفت: مجرمان سایبری با مانیتورینگ فضای جامعه و طراحی پلتفرم‌های مجرمانه درصدد کلاهبرداری، خالی‌کردن حساب بانکی و سرقت اطلاعات شهروندان هستند.

 

- با توجه به اجرای طرح عفاف و حجاب از سوی پلیس و ارسال پیامک برای افراد متخلف، مجرمان سایبری از این موضوعات سوء‌استفاده کرده و با ارسال پیامک جعلی حاوی لینک آلوده و از طریق شماره‌های شخصی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

 

- معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا با بیان اینکه پلیس از سرشماره‌های شخصی اقدام به ارسال پیامک نمی‌کند، تصریح کرد: پلیس پیامک اخطار یا اطلاع رسانی را با سرشماره police  ارسال می‌کند؛ پس شهروندان دقت داشته باشند دریافت هر نوع پیامک با شماره‌های شخصی حتی اگر حاوی اخطار، احضار، اطلاع رسانی و ... باشد کلاهبرداری است.

 

 - هموطنان باید مراقب این نوع پیامک‌ها بوده و روی لینک‌های ارسالی در پیامک‌ها با شماره‌های شخصی کلیک نکنند؛ در صورت مواجهه با چنین مواردی مراتب را به شماره تلفن 096380 اطلاع داده یا برای ثبت گزارش به سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

 

گفتنی است «طرح ناظر ۱» یکی از طرح‌های چهارگانه طرح عفاف و حجاب بوده که مرتبط با تذکر و توقیف خودرویی است و متولی اجرای آن پلیس امنیت عمومی است که در این طرح اگر خودرویی تخلف کشف حجاب داشته باشد مالک خودرو برای بار اول پیامک با مضمون تذکر دریافت می‌کند. در صورت تکرار جرم برای بار دوم پیامک با مضمون دستور توقیف سیستمی ارسال شده و برای بار سوم نیز پیامک با مضمون توقیف فیزیکی ارسال و سپس اجرا می‌شود؛ در نهایت در مرحله چهارم پرونده به صورت الکترونیکی به مرجع قضایی ارجاع خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّـل فَـرَجَهُم

مختصری از زندگینامه امام جواد علیه السلام

مختصری از زندگینامه امام جواد علیه السلام 

امام نهم علیه السلام در سال 195 هـ. ق در مدینه به دنیا آمدند ؛ نام شریفشان محمد مشهور به "ابو جعفر" و القاب معروف ایشان " تقی" و "جواد" است. پدرشان حضرت رضا علیه السلام مادرشان سبیکه (خیزران ، ریحانه) نام دارد. چون حضرت امام رضا علیه السلام شهید شدند ، امام محمد تقی علیه السلام هفت سال و چند ماه داشتند که به "امامت" رسیدند . با آنکه خردسال بوده ، چون از طرف خداوند به امامت برگزیده شدند صغر سن در امامت ایشان مدخلیّت ندارد ، زیرا کوچک و بزرگ در مکتب پروردگار یکسان هستند.
 امام جواد علیه السلام از همان سنین کودکی نمونه وقار و صاحب عزت و اقتدار بوده و هیچ وقت کارهای کودکانه و عبث نمی کردند. در ترویج دین و حفظ شعائر اسلام همان وظیفه ای را داشتند که دیگر ائمه معصومین علیهم السلام داشتند و از نظر امامت و ولایت با آنها در یک صف قرار گرفته و مسئولیت حراست از دین اسلام و تبلیغ احکام و تشریح مسائل اسلامی و تعلیم و تربیت دینی را عهده دار بودند.

مأمون چون فضایل امام نهم را شنید و به شخصیت و عظمت آن امام جوان پی برد ، شوق زیارت او را یافت ، ضمن اینکه می خواست سادات علوی در حیطه قدرت او باشند. پس دستور داد حضرت جواد علیه السلام را به خراسان دعوت کردند و چون دید این جوان هاشمی با همه خردسالی در علوم و فنون و حکمت و ادب و کمال عقل مثل بزرگان و مشایخ علماست ، به او زیاد احترام می کرد و دختر خود اُمّ الفضل را به تزویج او در آورد و وی را با احترام خاصی به مدینه فرستاد. 
عباسیان که از علاقه زیاد مأمون به امام جواد علیه السلام و تزویج دخترش و شخصیت والای این جوان بیمناک بودند و از برگشتن خلافت به علویان بعد از مأمون احساس خطر می کردند ، به دسیسه و توطئه چینی دست زده و آن قدر سعایت کردند تا سرانجام اُمّ الفضل همسر امام را تحت تأثیر قرار دادند و او امام جواد علیه السلام را مسموم ساخت.
مدت عمر امام جواد علیه السلام بیست و  پنج سال و مدت امامتش هفده سال بود و سرانجام در سال 220 هـ. ق به شهادت رسیدند.

منبع: کتاب حدیث اهل بیت (ع) صفحات 297-310

نقل شده از کانال تلگرامی کربلا به نشانی karballa_ir@

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِّـل فَـرَجَهُم

شهادت غریبانه جواد الائمه تسلیت باد

 شهادت غریبانه جواد الائمه تسلیت باد

شناسنامه امام محمد تقی علیه السلام
- مقام: امام نهم
- نام: محمد
- لقب: جواد، التقی
- کنیه: ابو جعفر
- نام پدر: علی
- نام مادر: خیزران
- روز ولادت (ه ق): ۱۰ رجب سال ۱۹۵ ه ق
- مکان ولادت: مدینه-عربستان سعودی
- سلاطین زمان تولد: محمد امین
- مدت امامت (ه ق): ۱۷ سال
- مدت عمر (ه ق): ۲۵ سال
- روز شهادت (ه ق):  ۳۰ ذیقعده سال ۲۲۰ ه ق
- فرمانروایان زمان: معتصم
- قاتل: معتصم
- محل دفن: کاظمین-عراق
- فرزند پسر: ۴
- فرزند دختر: ۷

ابوجعفر محمد بن علی، نهمین امام شیعیان جهان، در ماه رجب سال ۱۹۵ ه..ق در شهر مدینه دیده به جهان گشود. مشهورترین لقب های آن حضرت، «جواد» و «تقی» است.
مادر آن حضرت، سبیکه نام داشت که از خاندان ماریه قبطیه همسر پیامبر اسلام بود. مادر امام جواد (علیه السلام) برترینِ زنان زمان خود بود، به گونه ای که امام رضا (علیه السلام)، او را بانویی منزه، پاک دامن و بافضیلت معرفی می کرد.

روزی که پدر بزرگوار امام جواد (علیه السلام) درگذشت، او هشت سال داشت. پیشوای نهم در دوران امامت خود، با دو خلیفه عباسی یعنی مأمون و معتصم معاصر بوده است. هر دو خلیفه، امام جواد (علیه السلام) را به اجبار از مدینه به بغداد احضار کردند و در پایتخت زیرنظر گرفتند. 
حضرت محمدتقی (علیه السلام)، نخستین امامی بود که در کودکی به منصب امامت رسید. همین موضوع، پرسش ها و شبهه هایی میان برخی شیعیان پدید آورد.

ابن رستم طبری از دانشمندان قرن چهارم هجری می گوید:
زمانی که سن او [یعنی حضرت جواد] به شش سال و چند ماه رسید، مأمون پدر او را به قتل رساند. شیعیان در حیرت و سرگردانی فرورفتند و در میان مردم، اختلافِ نظر پدید آمد. سن ابوجعفر را کم شمردند و شیعیان در دیگر شهرها متحیر شدند.
به همین دلیل، شیعیان با تشکیل گروه هایی، به دیدار امام جواد (علیه السلام) رفتند. آنها برای آزمودن علم امام، پرسش هایی مطرح کردند. هنگامی که پاسخ های قاطع و روشن و قانع کننده آن حضرت را شنیدند، آرام شدند.
در متون تاریخی نقل شده است وقتی مأمون تصمیم گرفت دخترش ام فضل را به همسری امام جواد (علیه السلام) دربیاورد، بسیاری از بزرگان بنی عباس به او اعتراض کردند.
مأمون در پاسخ به آنها گفت: «من به این دلیل او را به دامادی خودم برگزیدم که با کمی سن، در علم و فضیلت بر همه اهل زمان برتری دارد و اعجوبه ای است در علم و دانش».

در آن زمان، فرقه های گوناگون اسلامی و غیراسلامی رشد یافتند و دانشمندان بزرگی با آن حضرت هم دوره بودند. امام جواد (علیه السلام) با وجود کمیِ سن، در مناظره ها و بحث های علمی گوناگونی شرکت می کرد. برخی مناظره ها بسیار جالب توجه و هیجان انگیز بوده است. آن حضرت با سرمایه خدایی امامت در تمام آن مناظره ها، به پرسش های دشوار و پیچیده دانشمندان پاسخ می داد و هرگونه شک و تردید را درباره پیشوایی خود و نیز اصل امامت، از بین می برد.
به همین دلیل، پس از شهادت آن حضرت، وقتی فرزند ایشان، امام هادی (علیه السلام) در سن کودکی به امامت رسید، برای هیچ کس جای تردیدی نبود که خردسالی، تأثیری در بهره مندی از این منصب خدایی ندارد.


منابع:
۱- بحارالانوار، ج۵۰، ص ۱۵، به نقل از: پرتوی از زندگی چهارده معصوم(ع)، نگاهی به زندگی امام جواد(ع)
۲- الکافی، ج۱، صص۴۹۲-۴۹۳

نقل شده از کانال تلگرامی داروخانه معنوی به نشانی Manavi_2@

عکس نوشته از کانال تلگرامی آیت الله یثربی به نشانی ayatollahyasrebi@

اینفوگرافیک از سایت ahlolbait.com

اَللهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا صَلَّیتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.

اَللهُمَّ بَارِک عَلی مُحَمَّدٍ وَّ عَلی آلِ مُحَمَّدٍ کَمَا بَارَکتَ عَلی اِبراهیمَ وَ عَلی آلِ اِبراهیمَ اِنَّکَ حَمیدٌ مَّجِیدٌ.


خداوندا بر محمد و آل محمد درود فرست، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم درود فرستادی، راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.
خداوندا بر محمد و آل محمد برکت نازل فرما، همان گونه که بر ابراهیم و آل ابراهیم برکت نازل فرمودی، به راستی که تو ستوده شده و بزرگواری.